Pokud chce někdo něco znamenat a něčeho dosáhnout, potřebuje v první řadě, aby se o něm vědělo. A pokud se o něm má vědět, potřebuje vesměs určitou formu propagace, tedy reklamu.
Typů reklamy je celá řada. A většině z nich je vlastní to, že lezou lidem tu více a tu méně na nervy. Televizní reklama je (a to úmyslně) tu vlezlá, tu hloupá, tu naivní a tu nesmyslná, čímž sice na diváky zabírá, ale také se jim protiví a tito tak jdou raději o reklamní pauze dělat něco jiného. A mnohé další reklamy jsou naopak takové, že se dají jenom přelétnout pohledem a bez zamyšlení se opomenout, což znamená, že ne vždy splní svůj účel.
A proto jsou dobrou volbou advertoriály. Takový advertoriál se dá totiž označit třeba jako kříženec klasického redakčního článku a reklamy. Jde o čtivé literární dílko, které čtenáře zaujme, a zároveň i o reklamu, jež je do tohoto zakomponována a jež předá to, co má být sděleno především, tedy reklamní sdělení, podprahovým způsobem
Člověk si přečte zveřejněný článek a jen tak mimochodem tak na sebe nechá působit reklamu, aniž by mu tato unikla či vadila. A jistě mi dáte za pravdu, že je tím splněn účel, jehož má být dosaženo.
A ani takové předání reklamního sdělení tu ještě není vším. Podobné články lze využít i ke tvorbě a umísťování zpětných odkazů, jež zde mají daleko větší šanci, že na ně někdo klikne, než by tomu bylo u podobných odkazů bez ‚omáčky kolem‘. A takový linkbuilding přivádí nové návštěvníky z webu, na němž je umístěn, na jiný, ten propagovaný, a nejen to. Zároveň jsou podobné odkazy důležité i pro optimalizaci pro internetové vyhledávače, tedy SEO, a to proto, že je každá stránka hodnocena vyhledávači i podle jejich počtu a relevance. Takové odkazy tak pomáhají posunout se ve vyhledávačích výše, na pozice, kde je posléze zajištěna ta nejvyšší možná návštěvnost.
Takže jsou takové advertoriály se vším, co k nim patří, dobrou volbou pro ty, kdo chtějí, aby se o nich víc vědělo.